אפיון חווית משתמש – למה זה חשוב
כשאנחנו מקבלים מוצר מסוים לידיים, עלינו לצאת מתוך נקודת הנחה שתהליך התכנון של המוצר כלל שורה ארוכה של חלקים ופרטים אשר הובילה בסופו של דבר לתוצאה הסופית שלו, מה שנמצא אצלנו בידיים.
אחד החלקים בתהליך הזה, הוא אפיון חווית משתמש. כלומר, אנחנו צריכים לדעת כיצד הלקוח, המשתמש בסוף הדרך, יכול לעשות שימוש במוצר בצורה אופטימאלית ונכונה. כל מי שמייצר מוצר, בין אם מדובר באפליקציה, תוכנת מחשב או מוצר פיזי ממשי, פועל לאפיין את הצרכים של המשתמש על מנת שהוא יוכל לייצר עבורו את המוצר הטוב ביותר.
לפני שנסביר מה זה אומר ולמה זה חשוב, צריך להבין את ההיגיון מאחורי זה. נניח ואנחנו רוצים לייצר מוצר מסוים, אם אנחנו לא נדע מי אמור להשתמש בו וכיצד, אז אנחנו עלולים לבזבז זמן יקר על ייצור מוצר שלא יתאים לקהל הלקוחות שלנו, אנחנו נבזבז עלויות ומשאבים על ייצור פונקציות לא רלוונטיות, ובסופו של דבר, נייצר מוצר לא איכותי.
מה זה אומר אפיון חווית המשתמש
על פי סטודיו 972 אפיון חווית המשתמש זה אומר שאנחנו צריכים ללמוד מי הם הלקוחות שלנו, מי אמור להשתמש במוצר, מה הוא מחפש, מה הוא צריך וכיצד אנחנו יכולים לספק לו את זה. בין אם זה דרך כלים מעשיים ובין אם זה דרך עיצוב או כלים אחרים.
צריך להדגיש כאן עוד נקודה, הרבה פעמים במסגרת תהליך האפיון וכן תהליך הייצור לאחר מכן, הרי שהמוצר משתנה עם הזמן. כלומר, יוצאת סדרה אחת עם אפיונים מסוימים, ואחרי שמקבלים פידבקים, יוצאת סדרה חדשה עם אפיונים מתקדמים יותר, ייתכן מאוד גם שהלקוח יבקש מאיתנו לבצע שינויים ספציפיים עבורו, בשביל שהמוצר יתאים לצרכיו.